Sākums AMOENA LIFE Padomi peldēšanai pēc krūšu operācijas

Padomi peldēšanai pēc krūšu operācijas

Vai var peldēt pēc mastektomijas?

Atbilde ir "jā." Peldēšana pēc krūšu operācijas ir lielisks veids kā nodarbināt visas muskuļu grupas un izvairīties no muskuļu atrofēšanās, kas dažkārt  pēc operācijas ir novērojama pacientiem, kuri ilgstoši ir ievērojuši miera režīmu.

Kad ārsts ir ieteicis veikt mērenus vingrinājumus, peldēšana ir viens no labākajiem pirmajiem soļiem. Daudzi ārsti un treneri peldēšanu atbalsta kā vienu no drošākajiem un ērtākajiem veidiem kā atgriezties pie aktivitātēm.

"Viens no lielākajiem plusiem peldēšanai ir ūdens burvīgā enerģija. Nav slodzes vai spiediena uz muskuļiem un locītavām," saka Ņujorkas Universitātes, John Jay koledžas, veselības un fizioloģijas profesore Jane Katz, Ed.D. Ūdenim piemīt arī dzesēšanas efekts, kas kontrolē Jūsu temperatūru aktivitāšu laikā. Tas ir īpaši svarīgi sievietēm, kuras piedzīvo karstuma viļņus, kas saistīti ar ķīmisku vai dabisku menopauzi.

Peldēšana stiprina muskuļus un sadedzina kalorijas

Pēc krūšu operācijas, iespējams nedaudz atšķirīgs smaguma centrs, un Jums būs jāiemācās sevi pozicionēt savādāk. Peldēšana nostiprina vēderu, muguru un plecus, kas palīdz nostiprināt visu ķermeni, samazinot muguras diskomforta iespējamību. Spēcīgāki un tonizētāki muskuļi, īpaši vēdera, plecu un krūšu, atvieglo atveseļošanos pēc krūšu operācijas.

Arī ieguvumi uz kardiovaskulāro veselību ir lieliski. Jūs ar peldēšanu uzlabosiet sava svarīgāko ķermeņa muskuļa - sirds veselības stāvokli.

Kaloriju sadedzināšana ir ieteicama, jo sievietēm pēc ķīmijterapijas ir tendence uzņemt svaru. Tomēr lielai daļai sieviešu augstas intensitātes aktivitātes var būt neērtas un pat riskantas, ja sanāk sevi satraumēto, piemēram, krītot. Peldēšanas un ūdens vingrinājumi var palīdzēt viegli un droši sadedzināt kalorijas. Atšķirībā no tenisa vai citiem sacensību sporta veidiem, Jūs varat mierīgā tempā peldēties un apstāties, kad jūtaties nogurusi.

5 ieteikumi peldēšanai pēc krūts vēža operācijas:

  • Neveicam vingrinājumus ne ilgāk kā 20 minūtes vienā piegājienā. Peldēšana "sunītī" labi nostiprinās ķermeņa augšdaļu. Peldēšana "vardītē" ir relaksējoša, kas palīdz tonizēt un izstiept kāju muskuļus. Peldēšana uz muguras nostiprina tās muskuļus. Peldēšana kraulā uz krūtīm, mainot rokas, ir labs vingrinājums pēc ilgāka mastektomijas laika. Tauriņstils ir ļoti enerģisks un to jāveic ar izliektu muguru.
  • Vienmēr veiciet iesildīšanās un atdzišanas vingrinājumus. Aptuveni 5 minūtes katru. Tos var darīt gan baseinā, gan ārpus tā. Jūs varat tos veikt uz baseina malas un pret ūdeni vai izstiept savus ikru muskuļus. Baseinā varat veikt lēnas pastaigas vai lēnu skriešanu, lai palīdzētu organismam pielāgoties ūdenim. Izvairīties no ķirurģisko rētu stiepšanas.
  • Nepārkarstiet. Izmaiņas Jūsu ķermenī samazina spēju pielāgoties siltumam. Ja dzīvojat siltā klimatā un peldaties arā, darat to agri no rīta vai pēcpusdienā, lai izvairītos no karstākās dienas daļas. Kā arī dzerat ūdeni pirms un pēc peldēšanas.
  • Cenšaties nepārpūlēties. Ja jūtaties nogurusi, tad apstājaties. Jums jābūt atslābinātai nevis nogurušai. Tas nav laiks, lai pārbaudītu savu maksimālo sirdsdarbības ātrumu.
  • Pirms peldēšanas treniņu vai kādas citas treniņu programmas uzsākšanas vienmēr konsultējaties ar savu ārstu. Ja neesat peldētāja, nesāciet ar 50 apļiem. Tā vietā veiciet vieglus vingrinājumus, piemēram, roku apļošanu vai sienas atspiedienus, kas Jums dos tādus pašus ieguvumus.

Vai es varu vilkt parastu peldkostīmu?

Atbilde ir ''jā''. Ja Jums ir bijusi rekonstruktīvā ķirurģija, peldkostīmam joprojām ir jābūt atbilstošam un jāatbalsta krūtis peldēšanas laikā.

Ja Jūs lietojat krūšu protēzi, ir pieejami dažādi peldkostīmi ar kabatiņām katrs modelis ir skaists un moderns. Tajos var ievietot jebkuru silikona protēzi, vai speciāli peldēšanai paredzētu krūšu protēzi Aqua Wave, kas ir izturīgāka pret hloru un sāļu ūdeni.

Hlors un sāļais ūdens nebojās Jūsu krūšu protēzi, ja pēc peldes peldkostīmu un protēzi kārtīgi izskalosiet ar tīru ūdeni. Ja hlora un sāls paliekas netiks nomazgātas, tas sabojās silikonu.

 

Kā ar burbuļvannām, saunām un pirtīm?

Daudzas sievietes jautā par burbuļvannu, pirts un saunas ietekmi pret krūšu protēzi. Mūsu ieteikumi:

  • Visaugstākā drošā temperatūra silikona krūšu formai ir 60°C (140°F). Pirms burbuļvannas vai saunas apmeklējuma pievērsiet uzmanību to temperatūrai. 
  • Tipiska turku pirts temperatūra ir aptuveni 50°C (122°F), kas ir pieņemama silikona krūšu formai, ieskaitot peldēšanas krūšu protēzei. 
  • Izvairieties no sēra vannām. Jūsu krūšu protēze uzsūks smaržu un krāsu.
  • Aqua Wave krūšu forma ir ļoti ieteicama peldēšanai un spa procedūrām.